„Идеалната двойка“ (The Perfect Couple, 2024), 6 серии, създател Джена Ламиа по едноименната книга на Елин Хилдебранд, режисьор Сузане Биер, продуценти: Джон Х. Старк, Ричард Стайлс, Нина Кан, Сам Уилямс; оператори: Роберто де Анджелис, Шейн Хърлбът; музика Рупърт Грегсън-Уилямс, в ролите: Никол Кидман, Лийв Шрайбър, Ив Хюсън, Били Хоуъл, Мегън Фахи, Дакота Фанинг, Изабел Аджани. Netflix.
След интензивното гледане на кино на „Любовта е лудост“ отскочих до Netflix, за да видя що за мини сериал е „Идеалната двойка“. Изгледах го спокойно. Масов танц, в който участват всички герои. Така започват и шестте серии. Синеоката, закръглена и симпатична Амелия (Ив Хюсън) ще се омъжва за сина на невероятно богатата писателка Гриър Уинбъри (Никол Кидман) на остров Нантъкет. Той е безхактерният Бенджи (Били Хауъл). Родителите на момичето са обикновени хора, а майка й е онкоболна, но с дух. Бляскавата Гриър не харесва особено Амелия. Не щеш ли, броени часове преди помпозното тържество трупът на красивата й приятелка Мередит, която трябва да е главната шаферка (Мегън Фахи), изплува върху вълните. И се завърта ураган от тайни и узнавания. Оказва се, че перфектната Гриър и пияницата Таг Уинбъри (Лийв Шрайбър) не са идеалната двойка, за каквато ги смятат – Мередит е негова любовница от няколко месеца, при това бременна. Всички са заподозрени, а полицаите не мирясват. Мистерията постепенно се разплита. В нея са намесени мнозина. Дори бременната снаха на семейство Уинбъри (Дакота Фанинг)…
Един от изпълнителните продуценти, Никол Кидман отново си е намерила подходяща за тунингованото й лице роля на ледена кралица – властва а ла Бъстър Кийтън, а фигурата й е умопомрачителна. Но нито тя, нито очарователната Ив Хюсън (дъщеря на Боно от U2) могат да спасят сериала от баналността. Дакота Фанинг е твърде обикновена в сравнение с Мардж от черно-белия „Рипли“ на Стивън Зейлиън (пак на Netflix). Да не говорим за плитките мъжки персонажи. Някъде прочетох, че гледането си заслужава заради финала, но и той е бозав. Всъщност, без да съм чела литературната основа, съдейки по видяното, предполагам, че става дума за евтино лятно четиво. Далеч по-интересни са сериалите с близък сюжет и пак с Кидман „Големите малки лъжи“ (особено първият му сезон през 2017) и „Отмяната“ (2020), също режисиран от Сузане Биер. Нищо не ми остана от „Идеалната двойка“ освен яркосините очи на Ив Хюсън и скандалния секс на Амелия с годеника й в кухнята по време на представянето на романа на Гриър.
Сузане Биер беше един от най-конвертируемите режисьори в съвременното датско кино – номинираният за чуждоезичен „Оскар“ „След сватбата“ (2006) бе последван от американския „Всичко, което изгубихме“ (2007). „В един по-добър свят“ (2011) консолидира вкусовете на Америка и Европа – получи „Оскар“, а Биер – наградата за режисура на ЕФА. Сузане Биер ми направи впечатление с “Обичам те завинаги“ (2002) и оттогава се опитвам да следя работата й. Тя беше сред режисьорите на Догма 95. Киното й се характеризираше с екстремни семейни сюжети по сценарии на Андерс Томас Йенсен, полюсни локации, прекрасни актьори. Режисира по-късно и англоезичните „Любовта е всичко, което ни е нужно“ (2012), „Серена“ (2014) и „Кутия за птици“ (2018). Страхотни са предишните й сериали: „Нощен мениджър“ (2016) и особено страшно актуалният „Първата дама“ (2022). Е, сега е направила посредствен сериал.
Геновева ДИМИТРОВА