Шефът на парламентарната комисия по култура Тома Биков поиска оставката на директора на Националната художествена галерия Ярослава Бубнова. Това се случва, след като вече четири години и половина най-големият и значим музей у нас се управлява от една жена, чиито интереси нямат нищо общо с българското изобразително изкуство.
Повод за избухването на Тома Биков е поникнал храст в основите на Царския дворец, който уж би трябвало да се стопанисва от галерията. Постът е придружен и със снимка. Ето снимката и текста на Биков:
„Това е централната фасада на Националната художествена галерия. От плочките е поникнал храст, който е на път да се превърне в дърво и корените му да увредят сградата, която е паметник на културата от национално значение. Това растение е образ на мърлящина и безотговорност от страна на тези, които би трябвало да се погрижат за сградата. Да почистиш и да приведеш в добър вид сградата, за която отговаряш не изисква пари и държавно финансиране, а грижа и ангажираност. Такава очевидно не се демонстрира от ръководството на Националната художествена галерия. Не знам какви са причините за това, но ако директорът на галерията Ярослава Бубнова е загубила интерес към работата си е редно да се оттегли и тази институция да се управлява от човек, който е в състояние да забележи, че от фасадата на поверената му сграда расте дърво.“
Яра Бубнова заема поста директор на националната галерия, след като преди това е работила дълги години в конфликт на интереси като заместник-директор на същата институция и управител на частния Институт за съвременно изкуство едновременно. Дълго време на поста я крепеше случайникът в културата министър Боил Банов. По времето на Бубнова се случиха най-големите поразии в галерията, а еманацията на всичко бе, когато след повреда в парната инсталация бяха повредени десетки платна, сред които картини на Владимир Димитров-Майстора, Дечко Узунов, Бенчо Обрешков, Ян Вацлав Мърквичка и други. Няколко от платната са почти унищожени и никой не потърси отговорност от Бубнова за това.
Ярослава Бубнова е рускиня по произход, а по семейна линия е тясно свързана с КГБ. Беше протеже беше на Светлин Русев, който дълги години държеше на къса кашика процесите в българското изкуство и определяше дневния ред.