На третото издание на Art Basel Paris без съмнение се говори за Гран Пале – архитектурното бижу, построено преди 124 години за Световното изложение през 1900 г. След тригодишна реконструкция, предшестваща Летните олимпийски игри през 2024 г., сградата никога не е изглеждала по-добре. Емблематичният му ментов цвят блести на слънчевата светлина, особено по време на необичайно топлия ВИП ден в сряда. (Фактът, че Гран Пале със своите сводести тавани от стъкло и желязо е по същество оранжерия, означава, че на панаира е малко топло и слънчевата светлина може да бъде ослепителна, докато се разхождате по коридорите).
„Невероятно е, че най-добрият панаир в света сега се намира в най-добрия изложбен център в света“, казва Матийо Темплон, главен изпълнителен директор на Galerie Templon, пред ARTnews. „Днес може да се усети енергията – същото място, но с нова енергия.“
Темплон, разбира се, има предвид факта, че Гран Пале е бил дългогодишен дом на родения във Франция панаир FIAC, преди Art Basel да спечели търга за октомврийските дати през 2022 г. (Galerie Templon участва във FIAC от 1974 г.)
До ранния следобед галерията бе осъществила около десетина продажби, включително за Чихару Шиота, чието представяне ще открие завръщането на добре посещаваната изложбена програма на Гран Пале при откриването ѝ през декември, и Ханс Оп Де Беек, чиято самостоятелна изложба в нюйоркското пространство на Templon ще бъде открита следващия месец. Смесена мултимедийна творба на Шиота, скрепена с характерния за художника червен конец, беше продадена за 120 000 евро, а две скулптури на Оп Де Беек – за 35 000-80 000 евро.
За успеха на галерията на панаира Темплон каза: „Това е сигнал, че пазарът се възстановява.“
Малко след обяд лъчезарният Марк Глимчър споделя , че „Pace“ е продала целия си павилион, но не съобщава цени. Представянето, озаглавено „Мистична захар“, е курирано от полската художничка Паулина Оловска и включва творби на Кики Смит, Лукас Самарас, Луиз Невелсън и самата Оловска, които изследват темите за мистицизма и магьосничеството. (Задната част на павилиона е украсена с творби на Ли Уфан, Агнес Пелтън, Макс Ернст, Леонор Фини и Александър Калдер; от тези творби представител на галерията казва, че картината на Уфан „ Отговор“ от 2024 г. е продадена).
Макар че Гагосиан очаквано е предпазлива и по отношение на цените, в съобщение за пресата от галерията съобщиха, че са продадени творби на Пабло Пикасо и Том Веселман, както и картините „ Без заглавие“ (2024) на Жаде Фадожутими и „ Бели оперни ръкавици “ (2024) на Амоако Боафо.
ВИП откриването определено е било оживено през целия ден, като на него са присъствали редица високопоставени колекционери от САЩ, сред които Памела Джойнър, Хелън Шваб, както и музейни директори и куратори като Макс Холейн и Дейвид Бреслин (от Метрополитън), Наоми Беквит (Гугенхайм), Клара Ким (MOCA Лос Анджелис), Майкъл Гован (LACMA), Джампаоло Бианкони и Джеймс Рондо (Институт за изкуство в Чикаго) и Лиза Филипс и Масомилиано Джиони (Нов музей). Няколко известни личности, а именно Натали Портман и Оуен Уилсън, са били сред публиката.