В историята на модата и киното има много звездни двойки – актриси и дизайнери, които заедно блестят на червения килим. Но партньорството между Одри Хепбърн и Юбер дьо Живанши няма равно на себе си по продължителност и всеотдайност.
Основателят на модната къща Givenchy и актрисата имат специална връзка, която продължава през цялата им кариера, оформяйки творчеството им в Холивуд и в модната индустрия. Хепбърн, най-голямата муза на Живанши от 50-те години до смъртта си през 1993 г., се облича в дрехи на марката в някои от най-известните си роли, включително в култовите „Закуска в Тифани“ и „Сабрина“.
Създал един от най-изисканите модели на дрехи, Юбер дьо Живанши се пенсионира преди 30 години – през 1995 г., след повече от четири десетилетия работа в модата и само две години след смъртта на своята приятелка, която е и негово вдъхновение. Той продава къщата си Givenchy на конгломерата LVMH още през 1988 г., но остава креативен директор до официалното си оттегляне. След това напълно напуска модната индустрия и живее между Париж и замъка си Le Jonchet във Франция, където посвещава времето си на изкуство, колекционерство и градини.
Одри Хепбърн е родена през 1929 г. в Брюксел и като малка мечтае за кариера в балета. Бързо обаче разбира, че високият й ръст и последствията от недохранването по време на Втората световна война ще й попречат. Тогава се насочва към актьорската кариера. Първата й голяма роля е през 1953 г. във филма „Римска ваканция“, с която печели „Оскар“ за най-добра актриса. Излъчването на Хепбърн е различно от това на другите холивудски звезди. Докато Мерилин Монро впечатлява с дива женственост, а Елизабет Тейлър притежава драматична харизма, Одри омайва с чистота, естественост и изящество. Именно този образ ще се слее по-късно със стила на Живанши. Той е само с две години по-голям от нея, роден е през 1927 г. в Бове, Франция, в аристократично семейство. Още от дете проявява интерес към изкуството и модата, а след обучение при легендарни дизайнери през 1952 г. основава собствена модна къща. Тогава е само на 25 години. Неговият стил се отличава с изчистени линии, лекота и модерно усещане, което е доста различно от сложните тоалети от времето преди войната.
През 1953 г. Одри пристига в Париж, за да избере костюми за филма „Сабрина“. Когато научава, че ще посреща „госпожица Хепбърн“, Живанши очаква да види голямата холивудска звезда Катрин Хепбърн. Вместо това пред него застава млада актриса с твърде тънка фигура. След като получава отказ да проектира рокли за Сабрина, актрисата кани младия дизайнер на вечеря. И тогава става обратът – той с удивление наблюдава как моделите му оживяват върху грациозната красавица. Това е началото на тяхното сътрудничество. През 1961 година Одри Хепбърн в „Закуска в Тифани“ носи черна рокля на Живанши, която остава символ на вечната елегантност. В известната начална сцена на филма на Блейк Едуардс героинята на Хепбърн, Холи Голайтли, е заснета да излиза от жълто такси в дълга черна сатенена рокля с кафе и кроасан в ръка, докато разглежда витрините на луксозния магазин за бижута Tiffany and Co. Дрехата е изработена от италиански сатен и е красиво съчетана с чифт слънчеви очила, шнола за коса и перлена огърлица, проектирани от Роджър Шемама, който е създавал бижута за Givenchy.
Оригиналната версия на черната рокля на Givenchy, която всъщност е била по-къса и никога не е била носена във филма, има свой собствен живот и в момента се намира в архивите на модната къща. Друго копие е в Музея на облеклото в Мадрид, а трето е продадено на търг на Christie’s през 2006 г. на анонимен купувач за 467 200 паунда.
Моделът е известен от времето на Коко Шанел, но тандемът Живанши – Хепбърн му придава модерната форма. Роклята влиза в гардеробите на много жени и става част от най-емблематичните дрехи на ХХ век. От фотосесиите на Сесил Бийтън за Vogue до церемониите по награждаване, Хепбърн рядко е била виждана да носи дрехи на друг дизайнер. Той прави не само бялата рокля, която тя облича, когато печели „Оскар“ през 1954 г., но и сватбения й тоалет за втория й брак с Андреа Доти.
Уникалната им връзка не се изчерпва с дрехите, те стават близки приятели, почти семейство. „Той беше не само дизайнерът ми, той беше мой брат, мой приятел,“ казва Одри. Живанши пък често я нарича най-красивата жена, защото чарът й идва отвътре. Когато Одри се оттегля от Холивуд през 70-те години и се посвещава на хуманитарната си мисия като посланик на UNICEF, дизайнерът създава дрехите, с които тя пътува по света, за да помага на деца в нужда.
През 1992 г. Хепбърн научава за диагнозата си рак на апендикса, изключително рядко заболяване. Лекарите й дават само три месеца живот и тя иска да се върне в Швейцария, където е домът й. С помощта на близък приятел, Живанши урежда частен самолет и животоподдържаща система, за да се грижи за нея, докато пътуват от Щатите до Европа. Заедно остават през последните седмици от живата на звездата, а тя споделя, че това е най-красивата Коледа, която някога е имала. Одри Хепбърн умира на 20 януари 1993 г., а Живанши държи ръката й в последните минути. Дори на погребението й е един от носачите на ковчега й. През 2016 г. Gemeentemuseum в Хага организира цяла ретроспективна изложба, посветена на работата на великия дизайнер за актрисата, наречена „На Одри с любов“. Френският моден дизайнер Юбер дьо Живанши умира на 91-годишна възраст през 2018 г.

