Андреа Лав е независим стоп-моушън аниматор, режисьор и художник, създаващ стоп-движения с вълна. С аудитория от над 4,5 милиона в Instagram и TikTok, тя използва платформата си, за да разпространява радост и да оживява кадрите с иновативни идеи.
Андреа е от Порт Таунсенд, Вашингтон и много обича филми от дете. В гимназията работи като продавач във видео магазин, където открива сюрреалистичен стоп кадър на Ян Шванкмайер. „Сигурна съм, че филмите му са вдъхновили много хора да опитат. Занимавах се с анимация през колежа, правех независими проекти в стаята си в общежитието, но не възнамерявах да го преследвам като кариера. Бавно започнах да работя на свободна практика и в крайна сметка анимацията превзе живота ми“, споделя Андреа.
Stop motion- буквално преведено, означава спрете движението. Стоп- моушън анимацията се прави от серия изображения, в които обектът се придвижва на малки стъпки, всяка от които е индивидуално заснета и съхранена като изображение. След това изображенията се подреждат в последователност и се записват във видео формат. Така се създава илюзията за движение.
Андреа споделя, че е изпитвала голяма тревожност в университета (Hampshire College), защото е усещала противоречие между нейните визуални представи и това, което се преподава. „Борих се в колежа, напуснах за една година. Това доведе до високи нива на тревожност, депресия и голям удар върху самочувствието ми. Тъкмо бях започнала да се занимавам с анимация, когато завърших училище, но не можех да се насиля да продължа образованието си. Така че се преместих на северозапад и започнах работа във ферма. Беше чудесен начин да започна отначало и да се свържа отново със себе си“, казва тя.
Като по-млада, „не бях човек, който се увличаше по кукли“, каза Лав, но сега тя прави кукли, дрехи и реквизит. Тя е предимно самоук в техническите аспекти на стоп-моушън анимацията. „Получих един урок от приятел за правене на телени арматури.“ Телените „скелети“ на куклите са подплатени с иглена вълна, която представлява снопчета влакна. Плъстенето с игли се извършва чрез многократно пробождане на влакното със специална бодлива игла, която „напипва“ вълната около телта и се превръща в „месото“ на ръцете, краката, торса и главата на куклите. Андреа покрива това с чорапогащник „кожа“ и ръчно изработени дрехи. „Преди залепвах дрехи с горещо лепило“, казва тя, а сега се учи да шие дрехи. Тя също се учи да прави сменяеми крайници. „Винаги се опитвам да науча повече и да надграждам и наистина да набирам своя продукт.“ Споделя още, че за нея голямо „училище“ са видеата „направи си сам“ в интернет.
Instagram се оказва изключително важен инструмент за Андреа. Дълго време тя се съпротивлява на социалните медии, но знае, че ако иска да изгради кариера – особено като независим художник, живеещ в малък град, трябва да споделя онлайн. Тя започва да показва работата си през 2019 и веднага получава огромна подкрепа. „Упоритостта се отплаща, казва тя. И 10% от това, което правите, ще ви донесе 90% от резултатите. Работила съм месеци наред върху проекти, които ме забавят много, а след това мога да измисля малко видео за 3 дни, което променя всичко. Това е толкова странна реалност“
Нейната видео-поредица Cooking with Wool (Готвене с вълна) става изключително популярна в социалните мрежи през 2019 г. Това й помага да се ориентира и да започва да създава брандирано съдържание в социалните мрежи.
Скоро нейни клиенти стават Disney, Netflix, Hulu, Hermès и Обединените нации. В допълнение към комерсиалната работа тя създава няколко късометражни филма. През 2016 г. е един от режисьорите на Fear, анимационен документален филм, чиято премиера е на филмовия фестивал в Tribeca. През 2020 г. участва в създаването на състезаващата се за Оскар адаптация на Thumbelina Tulip с Фийби Уал. Андреа показва творчеството си на Международния детски филмов фестивал в Ню Йорк и LA Shorts Fest.
Лав не харесва обичайното преувеличаване на характеристиките и движенията в анимацията. Тъй като голяма част от ранната й работа е в сферата на анимационния документален филм, винаги се опитва да улови същността на нормалните хора, сякаш ги интервюира за нормален документален филм.
Андреа има две много важни стаи в дома си – една за анимация и една за производство. Много са различни. Залата за анимация е боядисана в черно, няма естествена светлина и е пълна с техническо оборудване. Стаята за занаяти има много естествена светлина и е пълна догоре с цветна вълна, предмети за изкуство и кукли.
„Аз съм визуален човек, обичам да работя с ръцете си и имам висока толерантност към досадни дейности. Това е идеална комбинация за някой, който работи в стоп кадър“, казва Андреа. Сега тя управлява студио за пълно обслужване от мазето си, работейки за клиенти по целия свят.
Този уебсайт използва бисквитки, за да можем да ви предоставим възможно най-доброто потребителско изживяване. Информацията за бисквитките се съхранява във вашия браузър и изпълнява функции като разпознаването ви, когато се върнете на нашия уебсайт и помага на нашия екип да разбере кои секции от уебсайта намирате за най-интересни и полезни.
Строго необходими бисквитки
Строго необходимите бисквитки трябва да бъдат активирани по всяко време, за да можем да запазим вашите предпочитания за настройките на бисквитките.
Ако деактивирате тази бисквитка, ние няма да можем да запазим вашите предпочитания. Това означава, че всеки път, когато посетите този уебсайт, ще трябва да активирате или деактивирате бисквитките отново.