Всички познаваме компанията Byredo. Текущата им линия включва парфюми и аромати за дома, продукти за грижа за тялото и аксесоари, а вече и бижута. Те се фокусират върху качеството, а всички продукти се произвеждат в Швеция.
Byredo е европейска луксозна марка, основана в Стокхолм през 2006 г. от Бен Горъм, с амбиция да претвори спомени и емоции в продукти и преживявания. Марката създава и разработва набор от продукти като парфюми, гримове, стоки за дома, кожени изделия и аксесоари и се продава в повече от 40 страни по целия свят.
Byredo пуска фини бижута като постоянна продуктова категория, започвайки с 18-каратово злато и стерлингови сребърни изделия, които трябва да бъдат пуснати в края на ноември. Колекцията се нарича Virasaat и означава „наследство”, защото основателят Бен Горъм, притежава безценно индийско наследство от бижута.
Колекцията включва огърлици, гривни, пръстени и обеци, произведени в Италия за тази линия, които имат лайтмотив от заоблени перлени форми, свързани с графични ленти. Ексклузивното предварително представяне на Virasaat ще се състои на 30 ноември в парижкия бутик на Byredo на Rue Saint-Honoré. Цените варират от 350 долара за сребърен пръстен до 27 000 долара за златна огърлица.
Марката има изключително отношение към времето.
“Създадохме наш собствен стил бижута, това е най-хубавото на колекцията”, каза Горъм. “Когато сте създали голяма част от бизнеса си, чрез директни канали и сте прекарали много години в ангажиране на редица култури и общности, както ние правим, можете да стартирате с правене на нови колекции когато и както искате”.
“Нашият процес на създаване е дълъг. Ние не само проектираме продукта, но ние сме обсебени около съвършеното му изглеждане, а това отнема време”, споделя създателят на колекцията.
През 2020 г. стартира линия в сътрудничество с Шарлот Чесне. Горъм споделя, че компанията научава много чрез подобни партньорства. „Всички сътрудничества, в които сме участвали,винаги са били с ясното желание, че трябва да печелят всички“, каза той. “И двете страни в работната среда, трябва да вземат нов опит да научат нещо ново или да имат нов подход към нещата.”
“Шарлот, с която работихме, в началото изигра важна роля в отварянето на съзнанието ми за това, което може да се направи с метали и благородни материали“, продължи да разказва Горам. Той поясни, че сегашното ново представяне на бижута е по-лично. „Това е свързано много с моя произход, аз имам дълбока връзка с този вид продукти.“
Вдъхновен от корените
„Винаги, в продължение на много години, съм бил просто обсебен от паметта“, каза Горъм. „Това все още е важен компонент в начина, по който творя. Когато мислех за бижута, мислех повече за връзката си с тях и спомените си и културната си връзка с тези малки парченца. Мислех до голяма степен за майка ми, първоначално, и баба ми, и те са културно от Индия, където бижутата наистина са нещо, което се предава през поколения.“
Друг компонент, добавен към комбинацията от вдъхновения, е западното
възпитание на Горъм в САЩ и Канада. „През 90-те моето голямо културно влияние беше хип-хопът, а хип-хопът все още днес има това невероятно влияние върху бижутата“, каза Горъм. „Опитах се да направя нещо, което отразява чувствата на културата и традицията, и в същото време го накарах да бъде нещо, което е силно изразително, някак непримиримо и което за мен представлява хип-хоп културата.“
Пробата и грешката бяха включени в инженерния процес за колекцията. „Отне известно време, но в същото време съм много доволен от резултата“, каза Горъм. „ Да виждам как жените в моето семейство взаимодействат с бижутата, е много интересно. Прави ме много щастлив, че хората могат да имат емоционална връзка с едно бижу.“
„Начинът, по който хората купуват бижута за подаръци, може би понякога поради високите цени на продукта, хората си представят, че ще използват продукта доста дълго време”, каза Горъм. „Обмислих това, когато проектирах колекцията.“
“Намерението на Byredo е да създава продукти, които наистина могат да издържат на времето“, добавя Горам. “Всичко е до голяма степен свързано с надграждане върху нещо и леки корекции, но в крайна сметка се опитваме да дефинираме нещо наистина вечно. Това вероятно е по-лесно с бижута, отколкото беше с аромат или грим, които са много по-течни”, разказва създателят на новата колекция бижута.